Under helgen har många av Malmö Ridklubbs tävlingsryttare visat fin form. Vid söndagens hopptävlingar på Lillhagens ryttarförening lyckades Clara Edenhammar knipa en fin 2:a plats i sin debut på höjden 1.10 på hästen Nicke. Både Clara och Nicke visar fin form och det ser bra ut inför nästa omgång i lagtävlingen i allsvenskan. Även Matilda Hylén på hästen Findus visade fin form då hon blev 6:a vid tävlingar på Österlens ridklubb i klassen 1.05. Bra jobbat Matilda!

Vid dressyrtävlingarna nere i Trelleborg gjorde Helén Johansson på hästen Strano en kanonritt och lyckades få 69,469 och vann msvB:2. Stort grattis Helén

Vi måste också nämna Filippa Erichs som vid hopptävlingarna på Åstorps Ryttarförening under Lördagen dubbelnollade och hamnade precis utanför placering. Detta var 5 felfria tävlingen på raken för Filippa och hästen Darcy.

Vi är jätteglada och stolta över alla våra tävlingsryttare som är ute och representerar vår härliga förening runt om i Skåne. Det är kul att det går så bra för våra ungdomar och lag i både i hoppningen och dressyren. Vi hoppas på fler fina resultat kommande helger.