Sveriges Ridgymnasium startar en ny gymnasieutbildning på Malmö Ridklubb med närliggande lokaler i Hyllie under 2022.

SRG erbjuder Naturbruksprogrammet med inriktning Hästhållning. Vi kommer att erbjuda flera av våra intressanta profiler. Oavsett vilken profil du väljer är hästen och ridsporten gemensam nämnare.

Här hittar du mer information och gör din intresseanmälan.

Malmö Ridklubb kommer att vara basen för utbildningen och vi kommer att ha utbildningslokaler i direkt närhet till anläggningen.

– Detta är en milstolpe i Malmö Ridklubbs 100-åriga historia. Vi kommer genom vårt samarbetet med SRG kunna utveckla anläggningen och verksamheten i stort. Detta blir ett komplement till vår ridskoleverksamhet och en naturlig del i Malmö Ridklubbs utveckling, berättar Sonny Elfvin verksamhetschef.

Mer information hittar ni också på Sveriges Ridgymnasium´s hemsida