Välkomna på programridningsträning den 24/3 2024.

Alla barn, ungdomar och vuxna, ta chansen och var med på en programridningsträning i dressyr.
Det kommer att finnas något för alla. Från nybörjare till dressyr special

Är man nybörjare så kan man välja ett skrittprogram som heter LE:1. Vill man även trava så kan
man rida LD:1.
 Det finns även ett program som heter LD:4 som rids i skritt och trav
Nedanför ser du vägarna som skall ridas i dessa programmen och det går utmärkt att ha en ledare.
Man kan också ha en medhjälpare som ropar programmet till en om man tycker det är svårt att komma ihåg.

Länk till utritad Lätt E:1
Länk till Lätt E:1 i text

Länk till utritad Lätt D:1
Länk till Lätt D:1 i text

Länk till utritad Lätt D:4
Länk till Lätt D:4 i text

För er som ridit längre finns det möjlighet att välja ett Lätt C, Lätt B eller Lätt A program.

Länk till Stallbacken som har programmen utritade
Länk till dressyrprogram på Svenska ridsportförbundet

Domare är Monica Pehrsson som är dressyrdomare St.Georges och unga hästar dessutom C-tränare i dressyr.

Du väljer själv vilket program du vill rida, prata gärna med din instruktör. Skriv i meddelande till arrangör när du anmäler dig vilket program.

Varje ryttare har 15 min, du rider först programmet sedan pratar Monica med dig och ev rider du om vissa delar av det.

Det kostar 240 kr/start om du är registrerad på Malmö Ridklubb i TDB annars 300 kr.
Det tillkommer 200 kr i hästhyra om du rider lektionshäst.

Anmäl på den hästen du vill rida, denna gången är det ”först till kvarn” som gäller så kolla vilka hästar som redan är valda.
Sponsorhästägarna har förtur på sin egen häst.
Inte valbara är: Lillebror, Silver, Potter och Elita

Begränsat antal platser.

Länk till anmälan i TDB

Har du frågor om anmälan i TDB kontakta Ingrid via mail tavling@malmoridklubb.se eler telefon/sms 070-585 32 70