Malmö Ridklubb har en omfattande lektionsverksamhet, både på ponny och på häst, för alla åldrar och kunskapsnivåer. Lektionerna på MR bygger på att man bokar upp en viss lektion varje vecka en hel termin. Alla som rider på MR måste vara medlemmar i Malmö Ridklubb. I medlemsavgiften ingår även en försäkring.

På Malmö Ridklubb kan välja att dela upp sin betalning på 3 gånger under terminen/perioden. Detta gör du enkelt genom att logga in på Malmö Ridklubbs nya elevportal där du som aktiv medlem kan logga in och hantera dina lektioner, få översikt på fakturor, ändra betalningsupplägg samt uppdatera dina kontaktuppgifter etc. Genom att logga in https://academy.hippocrates.se kan du enkelt hantera och uppdatera/ändra dina personuppgifter och betalningsrutiner. Mer information och instruktioner samt hur du loggar in hittar du här

Höstterminen 2023 börjar måndagen 14 augusti och slutar 22 december.

När du bokar dig för ridning så har du bundit dig för hela terminen. Om man slutar efter terminens start kommer ingen återbetalning av ridavgiften att ske.  Malmö ridklubb har ingen igenridning/tillgodridning vid avbokad lektion.

Priser ridskolan höstterminen 2023:

Ponny:
Ponnylektioner Grupp Nyb-Nyb2: 230 kronor/gång (max 8/grupp):
Ponnylektioner Grupp 1-4: 250 kronor/gång (max 10/grupp):

Specialgrupp:
Vi erbjuder följande specialgrupper max 8/grupp:
– Dressyrspecial
– Häst Hoppspecial Junior
– Ponny Hoppspecial
– Hoppspecial U25
Junior: 340 kronor/gång
Senior: 390 kronor/gång

Häst:
Vanlig lektions- dressyrgrupp (max 9/grupp):
Junior: 320 kronor/gång
Senior: 370kronor/gång

Drop-in:
400 kronor/gång
(All Drop-in faktureras)

Funktionshindrade:
Junior: 250 kronor/gång
Senior: 370 kronor/gång

Medlemsavgift:
Senior: 410 kronor
Junior: 260 kronor (t o m 18 år)

Privatlektioner:
Vi erbjuder privatlektioner i mån av tid och plats.
Ca 45 min träning på lektionshäst/ponny 650 kronor
Väljer man att rida på egen häst kostar privatlektion 500 kronor