Jag har varit medlem i Malmö Ridklubb sedan 1963 då jag gick på Hyllie skolan och följde med en klasskamrat in på klubben. Med undantag av ett par år i tonåren har jag varit aktiv på MR sedan dess.

Jag var lektionsryttare i nästan 40 år innan jag köpte min första egna häst, Kitara en av MRs lektionshästar. I drygt 10 år hade hade jag min häst uppstallad på MR. Idag har jag och min dotter våra två hästar i Skabersjö.

Jag har lång erfarenhet av styrelsearbete, var styrelseledamot och ordförande på MR fram till 2015. För två år sedan blev jag invald som ledamot igen och i december tog jag på mig att bli vice ordförande och i praktiken ordförande när vår ordförande blev sjukskriven.

Jag var under lång tid styrelseledamot och ordförande i fackföreningen Unionen på min arbetsplats Saab Kockums, var då också arbetstagarrepresentant i dess bolagsstyrelse i olika omgångar i totalt 16 år. Efter många år på Kockums där jag arbetat med ubåtar både som linjechef men framför allt som projektledare både mot svenska och internationella kunder är jag är idag pensionär.