Annette Risberg som många av er känner som ägare till Ofelia som står i privatstallet, är också instruktör inom ”Lära med Hästar”

Vad är Lära med Hästar?
Lite kort: det är teambuilding, ledarskapsutveckling och utbildningsprogram – med hästar som lärare!

Hästen är en fantastisk läromästare i mycket. I detta projekt tar vi hjälp av hästen som lärare och tränar vi våra deltagare i kommunikation, ledarskap, samarbete och fokus. Detta för att bygga och stärka deltagarnas självkänsla och självbild samt träna på och utveckla viktiga förmågor som exempelvis att kunna samarbeta, lösa problem, bygga relationer, kommunicera tydligt och sätta gränser.

Programmen vi jobbar efter är beprövade, målstyrda och strukturerade. Målet är alltid att få fram det bästa ur varje enskild individ. De flesta övningarna sker från marken, så detta handlar inte om att lära sig rida, utan om att stärka och utveckla sig själv.

Måndagen den 22 april i ridhuset Arenan. Clinicen startar klockan 18.00.
Evenemanget är gratis för alla ridande på Malmö Ridklubb, men du måste boka din plats via mail annika@malmoridklubb.se

Därefter kommer Annette att hålla 2 prova på lektioner med 6-8 deltagare i varje. Tid 19.15-20.00 och 20.15-21.00. Kostnad: 100:- / deltagare. Är du intresserad av att vara med på prova på lektionerna? Anmäl dig till annika@malmoridklubb.se