Behöver du avboka din ridlektion kan du också göra det genom att logga in på Malmö Ridklubbs kundportal. Det är viktigt att du avbokar din lektion om du vet att du inte skall komma. Detta förenklar vårt arbete med utdelningen och planeringen av vilka hästar som skall gå i lektionsverksamheten.
Vi har uppgraderat ridskolan med ett nytt datorsystem/elevportal som ska förenkla och ge dig som elev ett mervärde i kontakten med oss och där du kan hantera dina lektioner, få översikt av dina fakturor, uppdatera dina kontaktuppgifter och göra andra inställningar. Första gången du loggar in måste du godkänna vårt användaravtal och skapa ditt eget unika lösenord för att komma vidare.
När du har gjort detta så hittar länken till din personliga information längst upp till höger – klicka på ditt namn och välj “Inställningar”.
Uppdatera dina kontaktuppgifter och gör de ändringar som behövs. Spara dina ändringar genom att klicka på knappen “Spara grundinformation”.
OBS! Om du märker att “Spara grundinformation”. knappen inte går att klicka på beror det på att ditt lösenord behöver uppdateras då det är för svagt,
eller att det inte är ändrat från de “standard” lösenordet som vi har satt för ridskolan. Ändra lösenordet så kommer du kunna spara dina uppgifter.
Så här loggar du in i kundportalen
1. Gå in på adressen: https://academy.hippocrates.se
2. Som användarnamn skriver du in din mejladress (Skall vara den epostadress som vi har i vårt system)
3. Skriv in lösenordet: mrk2019
4. Skriv in bolagskoden: MLRK
5. Första gången du loggar in måste du godkänna användaravtalet och uppdatera ditt lösenord. Tänk på att ditt lösenord
ska bestå av minst 8 tecken, stora & små bokstäver och minst 1 siffra. Klicka på “Spara grundinformation”.
Nu är du inloggad med ditt nya lösenord.
Vill du dela upp din terminsfaktura? – det gör du i vår kundportal
Genom vår nya kundportal erbjuder vi våra kunder möjligheten att delbetala sina fakturor hos oss vid tre olika tillfällen under terminens gång. Vill du aktivera funktionen och dela upp din faktura på tre lika delar under terminens gång gör du detta genom att logga in i kundportalen och gå in i dina inställningar och klicka i kryssrutan “Delbetalningar” då kommer ridskolan att dela upp dina fakturor på tre delar. Observera att detta endast gäller hela terminsavgifter och att du själv måste göra valet under dina inställningar i kundportalen.
Vill du delbetala dina fakturor under vårterminen 2020 måste du innan den 12 december kl. 10.00 logga in i kundportalen och göra detta valet.
Klicka på menyvalet “Information” och sedan fliken “Övrig information” för att läsa mer om hur vi hanterar delbetalningar.
Gör du inte valet kommer hela terminsavgiften att faktureras vid ett och samma tillfälle.
Så här delar du upp din faktura i tre delbetalningar
1. Gå in på adressen: https://academy.hippocrates.se
2. Logga in med dina inloggningsuppgifter.
3. När du är inloggad. Klicka på ditt namn uppe till höger och välj ”inställningar”
4. Uppdatera dina personliga uppgifter. (Det är viktigt att vi har rätt uppgifter i vår kommunikation till dig)
5. Kryssa i rutan “Delbetalning (3 fakturor)” längst ner.
6. Klicka på “Spara grundinformation”.