Information Pay & Jump Malmö Ridklubb 31 december

Vi hälsar alla alla våra hästvänner i närområdet välkomna på Pay & Jump den 31 december i anslutning till att vi anordnar vår traditionella Nyårshoppning.

– Anmälan är öppen och görs via TDB.
– Startlistor kommer att presenteras här ca 1 vecka före tävling.
– Karta över anläggningen (Parkering, framridning etc) kommer i ryttarmeddelande på EquipeOnline
– Information om Pay & Jumpen hittar ni även i TDB
– Första start är kl. 09.00 är första start för vårt klubbmästerskap, efter detta har vi Pay & Jump. Tid för start av Pay & Jump kommer i ryttarmeddelande på EquipeOnline.
– Cafeterian kommer att våra öppen hela dagen.

Information Klubbmästerskap Malmö Ridklubb 31 december

Lektionsryttare anmäler i pärmen på stallkontoret. När du har fått godkänt av din instruktör och tilldelad häst så anmäler du dig via TDB. Observera att du är inte anmäld till tävlingen förrän du anmält i TDB, glöm inte anmäla hästhyra. Tävlingen betalas via TDB

Tävlingen öppnar för anmälan torsdagen den 30 november kl 18.00, ordinarie anmälningstid utgår den 21 december kl 18.00. Efteranmälan är öppen tom 31 december. KM klasserna för lektionsryttare stänger för anmälan 21 december.

Länk till anmälan i TDB
Länk till funktionärslista

Länk till startlista

– Man behöver INTE grönt kort för att anmäla sig till en klubbtävling via TDB
– Du behöver ett konto i TDB, men har du inget är det bara att öppna ett följ instruktionen för ”Jag vill bli medlem”.
– Varken häst eller ryttare behöver licens för att anmäla till klubbtävling
– Du måste ha Grönt eller Lila kort för att starta klass KM.
– Eftersom lektionshästarna lottas spelar det ingen roll vilken häst du anmäler dig på.

LEKTIONSRYTTARE
– Anmälningstiden till klubbmästerskapet utgår den 21 december kl 18.00
– Hästarna lottas, datum meddelas senare.
– Lektionsryttare måste rida lektion på Malmö Ridklubb 2017 för att få starta i KM.
– Anmälan är bindande efter 21 november, anmälningsavgift återbetalas endast mot läkarintyg
– Ingen efteranmälan för lektionsryttare i KM-klasserna

PRIVATRYTTARE
– Anmälan via TDB
– Ordinarie anmälningstid utgår 21 december, efteranmälan i mån av plats till 31 december.
– Privatryttare får starta mer än en häst/ponny. Vid anmälan skall anges vilken häst/ponny man avser tävla om KM titeln med. Samma ryttare kan tävla om KM titel på både häst och ponny.

ALLMÄNT
– Avanmälan kan göras tom lördagen den 30 december kl.18.00 Via e-post dressyr.malmoridklubb@gmail.com och i TDB.
– Servering finns på tävlingsplatsen.
– Tävlingen hålles i Arenan.
– Anmälan kan återtas fram till den 21 december kl 18, därefter dras anmälningsavgift.
– Förfrågningar gällande tävlingen: Via e-post dressyr.malmoridklubb@gmail.com
– Alla skall funktionera, tävlingsledaren gör upp funktionärslistor.

Banbyggnad preliminärt 30/12 efter blåbärshoppningen, vem som ska bygga finns i funktionärslistan

Första start klockan 09.00

Klasser
1.20 cm Funktionshindrade
6. LD ponny, KM lektionsponny
7. 0,90 häst, KM lektionshäst
8.  LC ponny, KM privatponny
9. 1,00 häst, KM privathäst
2. LF ponny (30-60 cm)
4. LE ponny(40-70cm)
10. LB ponny
3, 0,70 häst
5. 0,80 häst
11. 1,10 häst

Klass 2-7, 10-11 klass Bed A:0/A:0, rosett och plakett till placerade
Klass 1 Bed A, rosett, plakett

Alla anmälningar ska godkännas av instruktör innan anmälan. Betalning sker i TDB.
Ordinarie anmälningstid utgår 2017-12-21 kl 18:00, tävlingen stänger för anmälan 2017-12-31 kl 18:00. Anmälan kan återtas utan kostnad tom 2017-12-21 kl 18:00.

KOSTNAD:
Anmälningsaviftt 100:-/klass
Hästhyra 200:-/klass.

Tävling i Arenan. Framridning ute och Framhoppning i Manegen. Max 8 ryttare på framhoppningen. Följande regel: Skritt på spåret i höger varv. Trav och galopp innanför spåret. På framhoppningen finns instruktör på plats och hjälper er alla klasser. Under dagen är det viktigt att alla hjälps åt med funktionera. Föräldrar, syskon etc. som kan hjälpa till underlättar under dagen.

Instruktörerna, tävlingssektionen och MRU hälsar er välkomna till en trevlig tävlingsdag.