I helgen stod Malmö Ridklubb värd för Special Olympic Games 2022.
Special Olympics Games är Sveriges största idrottsevenemang för personer med intellektuell funktionsnedsättning.
Evenemanget arrangeras vartannat år. I Malmö samlades omkring 1 000 deltagare för tävlingar i tolv idrotter, där dressyr är en av dem. Flera tävlingar är uttagningstävlingar till Special Olympics World Games i Berlin 2023.
När vi fick möjligheten att vara en del av detta härliga arrangemang blev vi väldigt glada! Det är en stor ära att bli tillfrågad som arrangör och vi visste att tillsammans med våra underbara medlemmar skulle vi kunna välkomna deltagarna till Malmö Ridklubb och ge dem en oförglömlig upplevelse!

Första tävlingsdagen bjöd på strålande sol och många fina ritter ute i paddocken där ett riktigt fint tävlingsområde byggts upp. På söndagen öppnade sig dock himlen och hela vår organisation sattes på prov, vi fick fort ställa om och flytta in tävlingen i Arenan. Tack vare våra superba funktionärer gick det smidigt och vi kunde starta tävlingen i tid! Stort tack till alla som hjälpte till att flytta allt i ösregnet!
Alla som hjälpt till inför och under tävlingen har varit fantastiska, all eloge till er för allt arbete ni lagt ner! Vi får dock inte glömma våra superfina lektionshästar som från en dag till en annan förvandlades till riktigt proffsiga tävlingshästar!

Stort tack till alla inblandade, nu önskar vi er en trevlig sommar!