Vilken kanonhelg för många av våra tävlingsryttare. Stort grattis till Clara Edenhammar som på fredagen vid tävlingar på Helsingborgs fältrittklubb blev 3 :a i klassen 1.10. På lördagen fortsatte den fina formen i Helsingborg genom en 1:a placering också den i klassen 1.10. Det räckte inte där för Clara utan helgen i Helsingborg fortsatte i fin form och på söndagen blev det en 2:a placering i klassen 1.10  Samtliga placeringar med hästen Yaya Nike.

Clara hann knappt hem och lämnade hästen innan det var dags för klubbmästerskap på Malmö Ridklubb där hon efter en mycket jämn omhoppning blev 2:a på hästen Eomer.

– Clara har verkligen kämpat och gjort stora framsteg senaste tiden, det är ingen tillfällighet att dessa framgångar kommer. Hon har utvecklats enormt som ryttare och både hästen Yaya Nike och Eomer har utvecklats tillsammans med henne. Vi är mycket glada för hennes framgångar och ser fram emot 2020, säger Malmö Ridklubbs lagledare Annika Nathhorst.

Denna helgen debuterade också Filippa Erichs i LB vid tävlingar i Trolleholms Ryttarförening. Filippa och ponny Darcy har efter sommaren visat mycket fin form och debuten i LB slutade med en fin felfri runda.

– Darcy och Filippa var redo att ta steget upp till LB. Vi har under hösten haft en plan som vi följt och resultatet på Trolleholm visar att vi är på rätt väg. Detta var Filippa och Darcys åttonde felfria runda på raken. Dom har en härlig form just nu, säger Malmö Ridklubbs hopptränare Maya Nordlund.