Även i år har MRU bokat en buss till DUS Skånes Ungdomsdag i Flyinge, så att vi alla kan kan åka dit tillsammans. I år firar Ungdomsdagen sitt 10 års-jubileum och den händelserika dagen är fullspäckad med olika clinics, hästar, show och olika US från hela distriktet. Bland annat Lisen Bratt-Fredricson (hoppning), Pontus Hugosson (fälttävlan) och Paulinda Friberg (dressyr) kommer att finnas på plats under dagen.

Hjälp oss att sprida ordet till dina stallkompisar och familj om nyheten och följ med MRU på denna utflykt söndagen den 21/1. Alla är välkomna, likväl MR-medlemmar som utomstående! Exempelvis familj, vänner och andra klubbmedlemmar.

Datum: Söndagen den 21/1
Avfärd: Kl.8.45 på Malmö Ridklubbs parkering. Bussen avgår kl.9.00
Hemfärd: från Flyinge kl.16.30
Kostnad: 100 kr/pers (tur och retur). Betalning genomförs kontant på plats innan avfärd!

Anmälan görs i MRU-pärmen inne på Stallkontoret eller på mejl till cindy.d.lindahl@gmail.com
Eget ansvar gäller under dagen och är man yngre än 12 år så ska man ha med sig målsmans underskrift.
Ta med egen matsäck eller pengar till lunch och fika som går att köpa i restaurangen.
Har ni några frågor så kontakta Cindy Lindahl (ordf MRU) via mejl eller på telefon 0738-167031.

Hoppas att just DU vill följa med MRU på den här utflykten!

Information om DUS Skånes Ungdomsdag:
DUS Skånes Ungdomsdag är en inspirationsdag med fri entré, som arrangeras i början av varje år på anrika Flyinge Kungsgård av Skåne Ridsportförbunds Ungdomssektion tillsammmans med olika samarbetspartners. Showen visar upp hästsportens stora bredd. Exempelvis med lärorika clinics med välkända namn inom sporten och fartfyllda uppvisningar. På DUS Skånes Ungdomsdag står hästen i fokus och ledorden är: glädje, kunskap och hästsport för alla. Det speciella med evenemanget är att det genomförs helt av ideella krafter.

Varmt välkomna