Malmö Ridklubb utökar sin ridskoleverksamhet och söker hästar som kan gå i ridskolan. I första hand letar vi efter Ponny men även andra hästar är av intresse. Vi söker hästar som kan gå in i verksamheten och gå lektion. Vi söker just nu akut en B-ponny samt en D-ponny som passar i verksamhet.

Malmö Ridklubb är en av skånes största ridklubbar och har för närvarande ca. 45 lektionshästar och 700 medlemmar. Våra hästar går ute varje dag och får regelbunden veterinär- och hovvård. Vår anläggning består av 3 ridhus och 2 paddockar. Våra stall är helt nyrenoverade och har plats för ca. 70 hästar. Dessutom har vi jättefina uteridstigar i närområdet. Vi har 4 heltidsanställda hästskötare som ser till att alla våra hästar har det bra 🙂

Kanske vet du någon som har växt ur sin ponny eller av någon annan anledning inte längre kan ta hand om sin häst. Vi hoppas och tror att det finns massor med hästar där ute som vill komma till oss. Har du en häst eller ponny som du tror skulle passa oss är du välkommen att fylla i formuläret nedan och skicka in till oss.

Bevisa att du är människa genom att välja flygplan.